10 головних метрик для аналітики мобільного додатка

Грамотна аналітика дає інформацію для прийняття рішень щодо подальших кроків. Але як зрозуміти, які метрики важливі для мобільного додатка? Чи є якийсь універсальний набір або потрібно підбирати ключові показники в залежності від сфери діяльності? У цій статті ми розповімо про 10 важливих метриках для мобільного софта, з яких ви зможете підібрати оптимальні для своєї сфери діяльності.

Як зрозуміти, що продукт цікавий цільової аудиторії? Як визначити, що він росте і розвивається? Для цього необхідно відстежувати ряд важливих метрик і на основі отриманих даних приймати рішення щодо подальших дій.

Retention Rate

Retention Rate – коефіцієнт утримання клієнтів. Він показує, скільки користувачів повертається в мобільний додаток. Різні фахівці вважають коефіцієнт по-різному в залежності від інформації, яку хочуть отримати.

Найпростіший і найпоширеніший варіант – порахувати відсоток користувачів, який повернулися до додатка через якийсь час (частіше розглядають місяць).

Наприклад, ви можете взяти якийсь певний сегмент клієнтів, які користувалися додатком в серпні, і порівняти з цим же сегментом клієнтів, які взаємодіяли з програмою в липні, і дізнаєтеся, скільки людей залишилося з вами.

У липні додаток завантажили 2 000 чоловік. У серпні програмою продовжили користуватися 500 осіб. RR = (500/2000) х 100% = 25%. Показник розраховується просто, але дає цінну інформацію. Якщо Retention Rate низький, значить, треба шукати причину поганого повернення користувачів.

Але що вважати високим показником? Фахівці вже давно сперечаються з цього питання, але до єдиного значення так і не прийшли. Зате є думка: все залежить від сфери діяльності та специфіки бізнесу, але чим вище, тим краще.

Churn Rate

Протилежний Retention Rate показник – коефіцієнт відтоку клієнтів (Churn Rate). Він показує відсоток клієнтів, які перестали користуватися додатком.

Щоб розрахувати його значення, спочатку визначте Retention Rate, а потім скористайтеся формулою:

У нашому прикладі коефіцієнт утримання клієнтів склав 25%. Отже, Churn Rate = 1 – 0,25 = 0,75 або 75%. Як і у випадку з першим показником, нормативних значень немає, все залежить від сфери діяльності та специфіки бізнесу, але чим менше відтік, тим краще.

Продакт-менеджери відстежують Churn Rate і Retention Rate регулярно, але з особливою уважністю роблять це після випуску оновлень. Якщо значення коефіцієнтів різко змінюються в гіршу сторону після нововведень, значить, десь була допущена помилка і її потрібно швидко знайти, щоб не втратити всю аудиторію.

Daily Active Users (DAU)

Додаток можна вважати успішним, якщо ним користуються регулярно. Погодьтеся, що 1 000 000 установок ні про що не говорить. Адже з цієї кількості реальними фанатами продукту може бути 1 000 осіб.

Daily Active Users (DAU) – щодня активні користувачі, які взаємодіють з програмою кожен день. Якщо аудиторія регулярно витрачає час на вашу програму, значить, ви зробили реально класний і корисний продукт.

Сучасні системи аналітики автоматично визначають цей показник. Ваше завдання – інтерпретувати його і розбиратися, чи можна вважати вийшло значення нормальним.

З прикладу вище можна зробити висновок, що 1 000 активних користувачів при 1 мільйон установок – поганий результат. Але якби завантажень було 10 000, тоді можна було б сказати, що продукт класний і користується популярністю у аудиторії. Але знову ж таки, все умовно і залежить від конкретних умов, сфери діяльності та специфіки бізнесу.

Monthly Active Users (MAU)

Monthly Active Users (MAU) – щомісяця активні користувачі, які користувалися додатком хоча б раз за останні 30 днів (місяць). Показник аналогічний попередньому, тільки розраховується за більш тривалий період часу.

Daily Sessions per DAU

При розрахунку DAU (щодня активних користувачів) кожен користувач враховується лише один раз. Але в деяких компаніях (наприклад, в соціальних мережах) може бути задана планка: користувачі повинні заходити в додаток кілька разів за день. Тому розраховують середню кількість сесій на одного споживача.

Розраховують показник як за добу, так і за певний проміжок часу: тиждень, місяць, квартал, рік і т.п.

Stickiness

Stickiness – липкість, завязиваемость або лояльність. Коефіцієнт показує, як часто аудиторія повертається в додаток. Для розрахунку необхідно знати показники Daily Active Users (DAU) і Monthly Active Users (MAU).

Щоб зрозуміти, наскільки лояльна аудиторія, потрібно знайти процентне співвідношення щодня активних користувачів до щомісяця активним.

Чим вище підсумковий відсоток, тим частіше користуються вашим додатком. Нормальна ситуація, коли поступово Stickiness збільшується. Приходять нові користувачі, вони стають лояльними і рекомендують програму свого оточення.

Якщо коефіцієнт почав знижуватися, отже, ваш продукт чимось перестав влаштовувати аудиторію. Можливо, він більше не вирішує проблему так, як це бачать споживачі. Іншими словами, програма не відповідає product market fit.

Як і у випадку з попередніми метриками, нормативного значення у Stickiness немає. Але експерти сходяться на думці, що треба прагнути до 100%.

Cost per acquisition (CPA)

Ця метрика потрібна для визначення ефективності рекламних кампаній. Не всі канали збуту дають однакову ефективність. Багато в чому це залежить від сфери діяльності та правильності настройки реклами. Наприклад, якийсь додаток отримує 90% нових користувачів з контекстної реклами, а в інше з цього каналу приходить тільки 20%.

І як зрозуміти, які канали збуту ефективні, а які ні? Це ніби наперед визначають аналітики, але для швидкої оцінки досить розрахувати Cost per acquisition (CPA):

Якщо з контекстної реклами ви отримуєте 20% нових користувачів, а з орієнтування 80%, є сенс відмовитися від першого каналу збуту і зосередити зусилля і доступні ресурси на другому. Це рішення дозволить залучати більше нової аудиторії без збільшення витрат на рекламу.

Lifetime Value (LTV)

Lifetime Value (LTV) – довічна цінність клієнта, що показує загальну суму доходу від користувача за весь час, поки він був клієнтом (користувачем додатки).

Цей показник дозволяє зрозуміти, яку цінність можна отримати з одного середньостатистичного користувача продукту за весь час. Під цінністю зазвичай розуміють прибуток або дохід.

Щоб розрахувати LTV, необхідно знати:

  • Як часто користувачі здійснюють цільові дії.
  • Чому дорівнює вартість цільового дії в грошовому еквіваленті.
  • Протягом якого періоду користувачі здійснюють цільові дії. Враховують постійних клієнтів і тих, які пішли відразу, так як підраховується середнє значення.

Приклад розрахунку довічної цінності клієнта.

Важливо, що LTV був більше СРА. Якщо бізнес витрачає на залучення клієнта більше грошей, ніж з нього отримує, він працює в збиток. Метрику вважають регулярно, в автоматизації процесу допомагає наскрізна аналітика.

ARPU, ARPPU

ARPU – Average Revenue Per User – середня виручка від користувача. Ця метрика також відома як поточний LTV, про який говорили вище. Наприклад, можна визначити середню виручку від користувача з моменту запуску продукту. Досить сумарну виручку розділити на загальну кількість клієнтів.

Припустимо, за перший місяць роботи додаток принесло 47 000 рублей виручки, при цьому його скачали 3,2 тисячі осіб. ARPU = 47 000/3 200 = 14,69 рублів.

ARPPU – Average Revenue Per Paying User (ARPPPU) – середня виручка від активного (платить) користувача. Більш точний показник, що дозволяє визначити LTV тільки активної аудиторії.

Наприклад, з 3,2 тисячі завантажень, тільки 700 – активні користувачі. Отже, середня виручка від активного (платить) користувача складе 67,14 рублів.

Return on Investment (ROI)

ROI – Return on Investment – коефіцієнт окупності інвестицій. Цей показник можна розрахувати для уточнення повернення вкладень на маркетинг в цілому або якусь конкретну рекламну кампанію (наприклад, з одного каналу збуту).

Формула розрахунку у ROI проста: (виручка від інвестицій – витрати на інвестиції) / (витрати на инвестици) х 100%.

На перший погляд здається, що все дуже просто, але не поспішайте з висновками. Що конкретно віднести до витрат на інвестиції, наприклад, на просування через контекстну рекламу? По-перше, необхідно врахувати витрати на розробку рекламних оголошень і бюджет на їх показ. По-друге, вартість створення посадкової сторінки, де можна перейти до завантаження додатка, під конкретне оголошення. А якщо зроблений один Лендінгем під всі канали збуту, як коректно порахувати витрати?

Як бачите, з витратами все не так просто. Є й непрямі витрати і фактори, про які згадуєш не відразу. Наприклад, клієнт скачав додаток, перейшовши на Лендінгем з контекстної реклами, тому що вчора бачив оголошення в соціальній мережі. Це складна тема, яка потягне на окрему статтю.

Проте, хоча б приблизний ROI знати потрібно:

Якщо ROI більше 100%, значить, інвестиції виправдали себе, ви отримали прибуток. В іншому випадку слід переглянути стратегію і або відмовитися від подальших інвестицій, або внести якісь зміни для виправлення ситуації.

Як вимірювати?

Метрики вимірюють системи аналітики. Вони автоматизують рутинну роботу і формують зрозумілі звіти. Проблема в тому, що сьогодні існує багато систем аналітики. Початківцю продакт або підприємцю складно визначитися, з чим працювати. Ми вирішили розповісти про п’ять популярних інструментах.

Google Analytics

Потужна і безкоштовна система аналітики для вимірювання і подальшого аналізу ключових метрик. Так як платформа спочатку створювалася для веб-додатків і сайтів, вона не зовсім підходить для мобільних додатків, але з основними завданнями справляється відмінно.

Ключові особливості:

  • повністю безкоштовне (сервіс працює при менше 10 мільйонів звернень на місяць на додаток);
  • відстежує конверсії, можлива установка до 20 цілей;
  • відображає статистику в режимі реального часу;
  • формує перехресну сегментацію;
  • вивантажує дані і формує звіти за встановленим розкладом.

Зверніть увагу на розділ «В режимі реального часу», що дозволяє переглядати, скільки зараз людей використовують додаток, які дії здійснюють і т.п. Зручна функція для відстеження конверсій в режимі реального часу.

AppMetrica

Безкоштовна платформа від Яндекса, призначена для мобільного аналітики, атрибуції установок, збору звітів про баги і відправки push-повідомлень. Підходить для трекінгу мобільних додатків на Android, iOS, Windows, Xamarin, Unity і Cordova.

Ключові особливості:

  • підтримує багато платформ;
  • повністю безкоштовно (ніяких обмежень і демо-режимів);
  • є функції когортного аналізу та сегментації аудиторії;
  • формує автоматичні звіти про помилки додатка;
  • відстежує налаштовані подій.

На відміну від Google Analytics, ця система аналітики орієнтована на мобільні додатки і дозволяє відстежувати статистику завантажень і отримувати повідомлення про нові помилки. Маркетологи оцінять функції когортного аналізу, контролю атрибуції і сегментації аудиторії.

Flurry

Безкоштовна платформа для збору і аналізу статистики мобільних додатків на iOS і Android. Платформа орієнтована на збір даних про користувачів: їх діях і події. Швидко підключається через SDK. Є безкоштовний тариф з обмеженими можливостями. Кінцева вартість залежить від набору функцій.

Ключові особливості:

  • працює тільки з додатками на Android і iOS;
  • порівнює один додаток в двох операційних системах;
  • збирає докладні дані про інтереси користувачів;
  • розраховує воронки продажів;
  • відстежує поведінку користувачів.

Так як Flurry більше орієнтований на відстеження поведінки користувачів, більшість доступних звітів пов’язані з цим напрямком. Тому сервіс зазвичай вибирають маркетологи та аналітики.

AppAnnie

Комплексний аналітичний інструмент для мобільних додатків, що відслідковує статистику, позиції в сторі, монетизацію та ефективність запущених рекламних кампаній. Працює з додатками на Android, iOS і Windows.

Ключові особливості:

  • управляє повним життєвим циклом додатка;
  • аналізує ринок мобільних програм в цілому;
  • відстежує конкурентів;
  • підбирає ключові запити для оптимізації;
  • збирає відгуки з усіх сторі;
  • аналізує прибутковість продукту.

Є безкоштовний і платний тарифи. Набору функцій першого вистачить для початківців розробників, але якщо бізнес почне рости, варто задумати про придбання розширеної версій. App Annie підходить як аналітикам, так і розробникам, а також дозволяє відслідковувати дії конкурентів для прийняття своєчасних рішень.

AppsFlyer

AppsFlyer – сервіс мобільного атрибуції для вивчення ефективності як онлнай-, так і оффлайн-каналів збуту. Вбудовані інструменти аналітики мобільних додатків на iOS і Android дозволяють вивчати поведінку користувачів, розраховувати ROI маркетингових витрат і багато іншого. Працювати з платформою можна на робочому столі і смартфоні.

Ключові особливості:

  • аналізує ефективність каналів залучення користувачів;
  • збирає детальну статистику про додатки на iOS і Android;
  • збирає інформацію про поведінку користувачів;
  • відстежує прибутковість банерів всередині програми.

Ця система аналітики більше підходить для роботи маркетологів, так як її основний орієнтир – оцінка ефективності рекламних кампаній (онлайн і оффлайн). Фіксованої оплати за сервіс немає, вона визначається на основі кількості прорахованих конверсій.

Налаштування аналітики мобільного додатка – важливий етап у розвитку продукту. Без інформації про поведінку користувачів, ефективності рекламних кампаній і т.п. неможливо приймати об’єктивні рішення щодо подальших дій. Ви будете працювати «наосліп» і не розуміти, що робите.

Простий установки системи аналітики теж недостатньо. Ви повинні розуміти, за якими метриками стежити. Ключові показники визначаються на стадії планування нового мобільного застосування в залежності від його призначення, сфери діяльності та інших особливостей бізнесу.

Про грамотної аналітики замислюйтесь на ранніх стадіях розробки. Для настройки і тестування недостатньо тижні. Це об’ємний процес, але він виправдовує витрачені кошти, тому не забудьте приділити йому робочий час і підготувати все до запуску додатка.

Джерело: vc.ru

Залишити відповідь